Стратегия және миссия

 

«Еңбек ресурстарын дамыту орталығы» АҚ

Директорлар Кеңесінің  2019 жылғы

11 желтоқсандағы № 4 Хаттамасына

№ 1 Қосымша

Нұр-Сұлтан қ.

 

«Еңбек ресурстарын дамыту орталығы» АҚ қызметінің 2020-2024 жылдарға арналған

басым бағыттары

 

I. КІРІСПЕ

 

«Еңбек ресурстарын дамыту орталығы» АҚ (бұдан әрі – Қоғам) «Жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі ақпараттық-талдау орталығы» акционерлік қоғамын қайта атау туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2016 жылғы 1 шілдедегі №391 қаулысына сәйкес құрылды.

Қоғамның жалғыз акционері Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі болып табылады.

Осы құжатты әзірлеу және Қоғамның директорлар кеңесі 2016 жылғы 20 желтоқсандағы № 10 бекіткен қоғамның 2017 – 2021 жылдарға арналған Стратегиялық даму жоспарының деректерін өзектендіру қажеттілігі бірінші Президент, Елбасы Н. Ә. Назарбаевтың 2017 жылғы 31 қаңтардағы Қазақстан халқына Жолдауында, Қазақстан Республикасының Президенті К. К. Тоқаевтың 2019 жылғы 2 қыркүйектегі Қазақстан халқына Жолдауында айтылған міндеттерді, сондай-ақ келесі мақсаттарды көздейтін мемлекеттік бағдарламалардағы бірқатар өзгерістерді іске асыруға байланысты:

1) ықтимал әлеуметтік қатерлердің алдын алу немесе олар басталған жағдайда уақытылы ден қою мақсатында әлеуметтік-еңбек саласындағы жаңа ұлттық бастамалардың тиімділігін бағалау; 2) азаматтардың әлеуметтік көңіл-күйіне әсер ететін міндеттерді іске асыру кезінде жобалық басқаруға көшу;

3) әлеуметтік-еңбек саласында азаматтарға көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігін кеңейту үшін сандық технологияларды енгізуді жеделдету.

Құжат әлеуметтік-еңбек саласындағы және қоғам қызметінің бағыттары бойынша өзге де салалардағы мемлекеттік саясаттың негізгі бағыттарын ескере отырып әзірленді және оның 2020 – 2024 жылдарға арналған миссиясын, пайымын, стратегиялық бағыттарын, мақсаттары мен міндеттерін айқындайды.

 

II. АҒЫМДАҒЫ ЖАҒДАЙДЫ  ТАЛДАУ

 

Қоғам әлеуметтік-еңбек саласының эталондық деректер базасын сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандандырылған ұйым болып табылады.

Әлеуметтік-еңбек саласының ақпараттық жүйелері біріктірілген және мынадай бағыттар бойынша: еңбек, жұмыспен қамту, әлеуметтік сақтандыру, зейнетақымен және әлеуметтік қамсыздандыру, әлеуметтік қолдау, арнаулы әлеуметтік қызметтер және көші-қон бойынша 13 кіші жүйені қамтитын әлеуметтік – еңбек саласының бірыңғай ақпараттық жүйесі (бұдан әрі - ӘЕС БАЖ) шеңберінде жұмыс істейді.

Бүгінгі күні ӘЕС БАЖ 170 интеграциялық қызметтер арқылы 13 мемлекеттік органдармен және ұйымдармен біріктірілген, деректер базасын өзектендіру онлайн тәртіпте қамтамасыз етіледі.

Ақпараттандырудың жоғары деңгейі қоғамға туғаннан бастап және өмір бойы 18 млн. астам қазақстандықты дербестендірілген есепке алуды жүргізуге, сондай-ақ оларға автоматтандырылған тәртіпте қызмет көрсетуге мүмкіндік береді.

Қоғамның ақпаратының белсенді пайдаланушылары: орталық мемлекеттік органдар, «Азаматтарға арналған үкімет» МК АҚ, БЖЗҚ, МӘСҚ, ӘМСҚ, облыстардың, қалалар мен аудандардың әлеуметтік бағдарламаларды үйлестіру басқармалары/бөлімдері атынын ЖАО және 203 халықты жұмыспен қамту орталығы (ХЖҚО), сондай-ақ 177 мың жұмыс беруші болып табылады.

2019 жылдың қорытындысы бойынша ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі цифрландырудың үздік кеңсесі ретінде мемлекеттік органдар арасында бірінші орынға ие болды. Бұл ретте сандық құралдарды енгізу жөніндегі министрліктің басты базасы қоғам болып табылады.

Қазіргі уақытта еңбек, жұмыспен қамту және көші-қон саласында цифрландыруды тереңдету үшін жаңа IT бастамалар іске асырылды.

Электрондық еңбек биржасы «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасының алғашқы өнімі болып табылады. Ол жұмыс іздеу және жұмысқа орналастыру бойынша бірыңғай сандық алаң болып табылады. Қазір оған бірқатар интернет-алаңдар, 203 ХЖҚО және 54 жеке жұмыспен қамту агенттігі қосылды.

2018 жылдың 1 шілдесінен бастап пилоттық режимде «Еңбек шарттарын есепке алудың бірыңғай жүйесі» қызметі іске қосылды. 2019 жылғы 25 қарашадағы жағдай бойынша қызмет мүмкіндіктерін 23 мыңнан астам жұмыс беруші пайдаланды және электронды форматта 1,0 млн. астам еңбек шарты тіркелді.

«Еңбек нарығы», «ШЖК», «Оралман», «Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау» ААЖ шеңберінде:

  • «Еңбек» Мемлекеттік бағдарламасына қатысушыларды, оларға көрсетілген мемлекеттік қолдау шараларын және олардың ағымдағы мәртебесін дербес есепке алу;
  • салалар, өңірлер және қызметкерлер санаттары бойынша тартылатын шетелдік мамандарды есепке алу;
  • тарихи отанына оралған оралмандардың ішкі көші-қонын есепке алу және мониторингілеу, олардың сапалық және сандық құрылымы;
  • зиянды өндірістерді, еңбек заңнамасын бұзушылықтарды, салынған айыппұл санкцияларын және олардың орындалуын тексеру мониторингі ұйымдастырылды.

Халықтың әлеуметтік осал топтарына белсенді қызмет көрсетуді кеңейту үшін әлеуметтік қамсыздандыру және әлеуметтік қолдау жүйесін қолдайтын АЖ-ны дамыту басталды.

Соңғы 10 жыл ішінде жинақтаушы зейнетақы жүйесіне қатысушыларды дербес есепке алу, әлеуметтік және медициналық сақтандыру, зейнетақыларды, жәрдемақыларды және әлеуметтік төлемдердің басқа да түрлерін тағайындау мен төлеу процестерін толық автоматтандыру қамтамасыз етілді. Қазіргі уақытта азаматтарға 25 әлеуметтік қызмет түрі электронды форматта ұсынылады. Әлеуметтік төлемдер тағайындау, мүгедектікті белгілеу және арнаулы әлеуметтік қызметтер көрсету процестерін жеңілдетуге бағытталған 7 композиттік қызмет іске асырылды.

Ағымдағы жылдың басынан бастап «Е-халық» ақпараттық жүйесі енгізілді, азаматтардың әлеуметтік тізілімін қалыптастыру аяқталады, олардың негізінде қазақстандық отбасылардың әлеуметтік портреті қалыптастырылатын және оларға көрсетілетін қолдау түрлері анықталатын болады.

Мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін әлеуметтік қызметтердің ақпараттық порталын әзірлеу басталды. Ол азаматтардың осы санаты үшін өнім берушілер тауарлар, жұмыстар мен қызметтерді ұсынатын бірыңғай интернет алаңға айналады. Мүгедектердің өз қажеттіліктеріне сәйкес оларды таңдау мүмкіндігі пайда болады, ал мемлекет мүгедектер үшін алаңның қолжетімділігіне мониторинг жүргізіп, белгіленген лимиттер шегінде таңдап алынған тауарлардың, жұмыстар мен қызметтердің шығындарын өтейтін болады.

Жалпы Қоғам әлеуметтік-еңбек саласында сандық технологияларды енгізу бойынша үлкен жұмыс бастады. Келесі кезеңде IT бастамаларды жүйелендіру және тікелей халыққа ұсынылатын белсенді қызметтердің үлесін арттыруға бағыттау алда тұр.

 

Әлеуметтік-еңбек саласында іске асырылатын жаңа бастамалар мен бағдарламалардың тиімділігін бағалау мақсатында Қоғамның талдамалық бөлімін күшейту жөнінде шаралар қабылданды.

Қазіргі уақытта Қоғамның қызметі ОМО және ЖАО-мен жұмыспен қамту мәселелері бойынша ақпарат жинауға, халықты жұмыспен қамтуға жәрдемдесу және әлеуметтік қолдау жөніндегі бағдарламалардың мониторингіне, статистикалық деректерді өңдеуге және Жалғыз акционерге ақпараттық материалдарды ұсынуға бағытталған.

Бүгін бұл аз. Елді Үшінші жаңғырту міндеттерін іске асыру Қоғамның әлеуметтік-еңбек саласын қозғайтын мемлекеттік бағдарламаларды іске асыруға және олардың мониторингі мен бағалауының қорытындылары бойынша ұсыныстар мен ұсынымдар дайындауға белсенді қатысуын талап етеді.

Осыған байланысты Қоғам функцияларының қолданыстағы әлеуметтік-еңбек саласындағы заңнамаға сәйкестігіне талдау жүргізілді, жарғылық қызмет қайта қаралды және қоғамның ұйымдық құрылымы өзгертілді. Ол цифрландыру бөлімінен, аналитикалық және әкімшілік бөлімдерден тұрады.

Талдау бөлімі әлеуметтік саланың мониторингі мен талдауының жаңа департаментімен толықтырылды. Оның міндеті медициналық сақтандыруды енгізуді мониторингілеу және талдау, жұмыспен қамтылған азаматтардың зейнетақы, әлеуметтік және медициналық сақтандыру жүйесіне қатысуын талдау, осы салада бар мәселелерді, олардың туындау себептерін анықтау болады.

Ағымдағы ахуалды мониторингілеу және бағалау негізінде зейнетақы жүйесінің, әлеуметтік және медициналық сақтандырудың, әлеуметтік қамтамасыз етудің және әлеуметтік қызметтер көрсетудің тиімділігін арттыру жөнінде ұсыныстар мен ұсынымдар әзірленетін болады; Халықты әлеуметтік қорғау саласында жаңа жобаларды енгізудің және/немесе қолданыстағы жобаларды жаңартудың қазіргі заманғы әдіснамасы қалыптастырылатын болады.

Еңбек нарығындағы трендтерді айқындау, жұмыспен қамтуға мемлекеттік жәрдемдесудің белсенді шараларының тиімділігін бағалау және еңбек нарығын дамыту жөнінде ұсыныстар әзірлеу бөлігінде еңбек, жұмыспен қамту және халықтың көші-қоны мәселелері жөніндегі құрылымдық бөлімшелердің функционалы өзгертілді.

Әлеуметтік-еңбек саласының барлық іске асырылатын стратегиялық жобаларын үйлестіруді қамтамасыз ететін жобалық кеңсе құрылды және жұмыс істейді.

Ұлттық біліктілік жүйесін дамыту жөніндегі жобалау басқармасы енгізілді. Кәсіби стандарттарды әзірлеу бойынша, олардың сапасын бағалау және мекемеаралық өзара іс-қимылды ұйымдастыру бойынша жобалау топтары құрылды.

Жобалық кеңсенің жұмыс нәтижелері ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау Министрлігі жанындағы кеңсенің Басқарушы комитетінің және ҚР Үкіметі жанындағы ҰБЖ дамыту жөніндегі Ұлттық Кеңестің отырыстарында қаралады.

Қызметкерлердің тартылу дәрежесін арттыру және корпоративтік басқарудың халықаралық стандарттарын енгізу үшін Қоғам қызметкерлерінің сапалық құрамы мен сандық құрылымына, олардың жұмыс жағдайлары мен еңбек уәждемесіне талдау жүргізілді.

Қорытынды көрсеткендей, қызметкерлердің 50% - ы-25-тен 35 жасқа дейінгі тұлғалар; қызметкерлердің 70% - ы жоғары кәсіптік білімі бар.

Сауалнама барысында қызметкерлердің 80% – ы Қоғамның ел Үкіметі мен халқы үшін маңызды жұмысты атқаратындығымен, ал 89% - ы Қоғамның қаржылық тұрақтылығымен байланыстырды.

Қызметкерлердің басым бөлігі еңбекақы төлеуді мамандардың жеке еңбек нәтижелерімен және әлеуметтік пакетті кеңейтумен байланыстыру қажет деп санайды.

Сонымен қатар, кадрлар тұрақтамауының жоғары деңгейі Қоғамның маңызды мәселесі болып қалуда.  Ағымдағы жылдың 10 айында ол 30% - ды құрады.

Қызметкерлердің қоғамның стратегиялық міндеттерін шешуге тартылу деңгейінің салыстырмалы түрде төмендігі байқалады. Қызметкерлердің 65% - ға жуығы қоғам қызметінің басымдықтарының жиі өзгергенін және мамандардың орындаушылардың рөліне қатысуын атап өтті.

Кадрлардың біліктілігін арттыру жүйесі жоқ. IT бөлімі мамандарын оқыту ағымдағы жылы ғана басталды.

Кадрлық қамтамасыз етудегі қалыптасқан жағдайдың басты себебі қызметкерлерді басқару жүйесінің жетілмегендігі болып табылады: кадрларды іріктеу, олардың құзыретін арттыру, мансаптық өсуді және еңбек уәждемесін қамтамасыз ету.

Осыған байланысты Қоғамның одан әрі дамуы корпоративтік басқаруды жетілдіру жөніндегі шаралар кешенін әзірлеуді және қызметкерлердің еңбегіне ақы төлеудің жаңа жүйесін енгізуді талап етеді.

 

Қоғам қызметінің маңызды факторы қаржылық тұрақтылық болып табылады. Оны қамтамасыз ету кірістерді әртараптандыруды талап етеді.

Бүгінде Қоғам табысының негізгі көзі республикалық бюджет болып табылады. Қаржыландыру ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі орналастыратын мемлекеттік тапсырыс шеңберінде жүзеге асырылады.

Бұл ретте орындалатын жұмыстар мен қызметтердің көлемі 2 түрге бөлінген: жұмыспен қамту мәселелері бойынша ақпараттық материалдарды ұсыну және әлеуметтік-еңбек саласының ақпараттық жүйелерін сүйемелдеу. Тиісінше 2 шарт жасалады және қаржыландыру 056 «Әлеуметтік-еңбек саласын ақпараттық-талдамалық қамтамасыз ету, жұмыспен қамту саясатын жаңғырту бойынша қызметтер көрсету» және 068 «Нәтижелі жұмыспен қамтуды және жаппай кәсіпкерлікті дамытудың 2017-2021 жылдарға арналған «Еңбек» мемлекеттік бағдарламасын іске асыру» бюджеттік бағдарламалары бойынша жүзеге асырылады.

Соңғы 3 жылда сандық технологиялардың енгізілуіне және әлеуметтік қызметтердің 70% электрондық форматқа ауысуына байланысты Қоғам орындаған жұмыстар мен қызметтерден түскен кірістер 41% - ға өсті, ал 2018 жылы таза пайда 25 млн теңгеден асты.

Қоғам жұмысының іс жүзінде қорытындылары оның жекелеген құрылымдық бөлімшелерінің жұмыс нәтижелері негізінде бағаланады. Бағдарламаның мұндай бөлінуі жұмыспен қамту мәселелері бойынша мекемелік статистиканы қалыптастыратын «Ақпараттық-талдау орталығы» РМҚК және «Зейнетақы төлеу жөніндегі мемлекеттік орталық» РМҚК жеке болған кезеңде ақталды.

Қазіргі уақытта әлеуметтік-еңбек саласындағы бизнес-үдерістердің 70% - дан астамы автоматтандырылды, ақпараттық материалдарды дайындау Қоғамның барлық құрылымдық бөлімшелерінің қатысуымен жүзеге асырылады.

Осыған байланысты қаржыландыруды жүзеге асыратын Қоғам қызметі қорытындыларының бірыңғай түйінді көрсеткіштерін белгілеу қажет.

 

Осылайша, Қоғам қызметіндегі ағымдағы жай-күйі мен анықталған проблемалар, оның әлеуметтік-еңбек саласының стратегиялық міндеттерін іске асыруға қатысуына қойылатын талаптарды арттыру Қоғам жұмысының икемді өзгеруін жүргізуді талап етеді. Ол Қоғамның тиімді инфрақұрылымын құруға және операциялық тиімділікті арттыруға бағытталатын болады.  

 

III. ҚОҒАМ ҚЫЗМЕТІНДЕГІ МЫҚТЫ  ЖӘНЕ ӘЛСІЗ ЖАҚТАРДЫ ТАЛДАУ

(SWOT ТАЛДАУ)

Қоғамға еңсеру үшін SWOT талдау қолданылды.

S - Қоғамның Мықты жақтары:

·      әлеуметтік-еңбек саласының өзекті эталондық деректер базасының бас администратор   мәртебесі

·       еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі мен ҚР Үкіметінің   саяси қолдауы;

 

·      әлеуметтік-еңбек саласының эталондық деректер базасын сүйемелдеумен айналысатын жоғары білікті мамандардың болуы;

·      Қоғам-ды АЖ ақпараттандырудың жоғары деңгейі

 

W - Қоғамның Әлсіз жақтары:

·      Қоғам табысының жалғыз кіріс көздері республикалық бюджет болып табылады;

·      іске асырылатын жобалар тек уәкілетті орган бастамашылық етеді;

·      Қоғам бренді  қызметтер тұтынушыларға, оның ішінде азаматтар мен нарық қатысушыларына аз мәлім.

 

О - Қоғамның Мүмкіндіктері:

·      әлеуметтік-еңбек саласы туралы өзекті ақпаратты алуға мемлекеттік органдар мен өзге де нарық қатысушыларының жоғары қызығушылығы;

·      мемлекеттік органдардың жекелеген функцияларын Қоғамға беру мүмкіндігі;

·      қызметтерді тұтынушылардың сұранысына сәйкес жаңа жобаларды әзірлеу және іске асыру;

·      жаңа IT өнімдерін, аналитикалық есептер мен инновациялық жобаларды іске асыру;

·      Қоғамның брендін дамыту және оны әлеуметтік-еңбек саласы бойынша ақпарат пен қызметтерді ұсыну бөлігінде саланың көшбасшысы ретінде ілгерілету.

 

T - Қоғамға Қауіп:

·      экономикалық жағдайдың ықтимал нашарлауы салдарынан әлеуметтік-еңбек саласына мемлекеттік шығыстарды қысқарту;

·      ақпараттық қызметтерді жеткізушілер нарығындағы бәсекелестік;

·      кадрлардың жоғары тұрақтамауы.

 

IV. МИССИЯ, ПАЙЫМДАУ ЖӘНЕ ҚЫЗМЕТТІҢ БАСЫМ БАҒЫТТАРЫ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

 

Қоғамның Миссиясы әлеуметтік-еңбек саласын реттеу және дамыту жөніндегі тиімді саяси шешімдер қабылдау үшін жоғары технологиялық шешімдер мен өнімдер беру болып табылады.

 

Қоғамның Пайымы - корпоративтік басқарудың озық стандарттарына сәйкес келетін және инновацияларды қолдау, стратегиялық жобаларды дайындау және іске асыру, сондай-ақ сандық құралдарды ауқымды енгізу жолымен әлеуметтік-еңбек саласының тиімділігін арттыру жөніндегі міндеттерді іске асыруды қамтамасыз ететін Қазақстан Республикасы Үкіметінің негізгі институты.

 

Қоғамның Басты мақсаттары: тиімді басқару және тұрақты даму негізінде Қоғам қызметінің тиімділігін арттыру 

Осы мақсаттарға қол жеткізу Қоғамды түрлендіру шеңберінде іске асырылатын 4 басым бағыт арқылы іске асырылатын болады.

Біріншісі - әлеуметтік-еңбек саласында көрсетілетін қызметтерді цифрландыру деңгейін іске асырылатын IT бастамаларды жүйелеу және сандық құралдарды енгізуді кеңейту есебінен 80% - ға дейін жеткізу.

Екінші – стратегиялық әріптестерді тарту, білім трансферті, мемлекеттік басқару және әлеуметтік-еңбек саласы саласындағы инновациялық жобаларды, зерттеу жобаларын іске асыру арқылы мемлекеттік және жеке секторға талдамалық және консультациялық қызметтер көрсету жолымен жоғары технологиялық шешімдер мен өнімдерді генерациялау.

Үшіншісі - цифрландыру, бизнес-процестер мен ұйымдық құрылымды оңтайландыру арқылы әлеуетті анықтау және іске асыру негізінде корпоративтік басқару және тұрақты даму; қоғамның беделін арттыру жөнінде шаралар қабылдау.

Төртінші - қаржылық тұрақтылықты нығайтуға және қоғамның ақша қаражатын тиімді басқаруға бағытталған кірістерді әртараптандыру.

 

V. ҚЫЗМЕТТІҢ БАСЫМ БАҒЫТТАРЫ

 

V.I. ӘЛЕУМЕТТІК-ЕҢБЕК САЛАСЫНДА КӨРСЕТІЛЕТІН ҚЫЗМЕТТЕРДІ ЦИФРЛАНДЫРУ ДЕҢГЕЙІН 80-ГЕ ДЕЙІН ЖЕТКІЗУ%

            Осы бағытты іске асыру халыққа ұсынылатын белсенді қызметтерді кеңейтуді және оларға әлеуметтік-еңбек саласында енгізілген IT өнімдерінің қол жетімділігін қамтамасыз етуді білдіреді.

Бұл үшін цифрландырудың Жол картасы әзірленетін болады, ол «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасының әлеуметтік-еңбек саласы бойынша негізгі индикаторларына және Қоғам қызметінің негізгі көрсеткіштеріне (бұдан әрі – ҚНК) қол жеткізуді көздейтін болады.

1. Әлеуметтік-еңбек саласында енгізілген IT өнімдерінің қолжетімділігін арттыру үшін:

а) Электрондық еңбек биржасының қайта дизайны жүзеге асырылады және қызмет көрсету сервисі кеңейтіледі (ЕБ қарызы шеңберінде іске асырылған шешімдерді пайдалана отырып). ЭЕБ азаматтарды жұмысқа орналастыру мен жұмыс іздеу бойынша бірыңғай интернет алаңы ғана емес, сонымен қатар

  • Банк порталында қалыптастырылатын дағдылардан бейіндеуден өту және мамандық таңдау кезінде онлайн-анықтамалық,
  • порталда немесе ол арқылы ұсынылатын оқу курсын таңдау және онлайн оқудан өту кезінде онлайн-көмекші,
  • ҚР Үкіметінің жұмыспен қамту бағдарламаларында қарастырылған мемлекеттік қолдау құралдарын және порталда қол жетімді өңірлерді таңдау кезінде онлайн-гид,
  • мемлекеттік және жеке секторлардың жұмыспен қамту қызметінің қызметкерлері үшін олардың біліктілігін арттыру және өзара іс-қимыл бөлігінде интранет-портал;

 

б) «Еңбек шарттарын есепке алудың бірыңғай жүйесі» аяқталады және енгізіледі. Ол

  • шағын және орта бизнес субъектілері үшін оларға кадрларды іріктеу және порталда шарттар жасасу мүмкіндігін ұсына отырып, қызметкерлерді басқару құралы ретінде,
  • азаматтар мен жұмыс берушілер үшін олар жұмысқа орналастыру үшін құжаттарды дайындаған кезде деректер банкі ретінде. Мұндай жағдайда жұмыс берушілердің кадрлық есебінің ақпараттық жүйесі арқылы әлеуетті қызметкердің жеке ісін қалыптастыру мүмкіндігі болады. Бұл ретте қажетті құжаттар қызмет тұтынушының келісімімен эталондық деректер базасынан қалыптастырылатын болады;
  • еңбек шарттарын есепке алу жөніндегі мемлекеттің электрондық орталығы ретінде болады;

 

в) Әлеуметтік қызметтер порталын әзірлеу және енгізу аяқталатын болады. Ол:

  • мүмкіндігі шектеулі адамдарға арналған онлайн-дүкен ретінде болуы және олардың қажеттіліктеріне сәйкес тауарларды, жұмыстар мен қызметтерді таңдау мүмкіндігін қамтамасыз етуі,
  • тауарлардың, жұмыстар мен қызметтердің ерекше түрлерін ұсынатын жеткізушілерге арналған бірыңғай интернет-алаң ретінде болуы,
  • мүгедектердің мемлекет кепілдік берген ерекше құралдармен және қызметтермен, олардың қажеттіліктерін айқындау және шығындарды жоспарлау үшін базамен қамтамасыз етілуін есепке алу жөніндегі мемлекеттің электрондық орталығы ретінде болуы қажет;

 

2. Әлеуметтік-еңбек саласында халыққа көрсетілетін белсенді (электрондық) қызметтерді кеңейту мақсатында:

 

  1. отбасының Сандық картасы жасалады (азаматтардың мәртебесін анықтау өлшемдерін қоса алғанда). Оның негізінде
    • Қазақстан отбасының әлеуметтік портретін қалыптастырылады,
    • өмірлік қиын жағдайға тап болған отбасылардың қажеттілігі анықталады,
    • қосымша растайтын құжаттарды ұсынбай, атаулы әлеуметтік қолдау шаралары белсенді түрде ұсынылады;
  2. заңнамамен белгіленген әлеуметтік тәуекелдер түрлері басталған жағдайда (қоғам АЖ ішкі интеграциясы негізінде) азаматтарды белсенді ақпараттандыру және қызмет көрсету сервисі іске асырылатын болады.
    • соңғы аударымдардан кейін 3 ай ішінде міндетті зейнетақы және әлеуметтік жарналар түспейтін жұмыспен қамтылған азаматтар үшін SMS-хабарламаны,
    • электрондық еңбек шарттары қызметінің деректері бойынша жұмыс іздеп жүрген немесе жұмыссыз ретінде не азаматтардың өздерін SMS-хабарлау негізінде азаматтарды белсенді түрде тіркеуді (олардың келісімі бойынша),
    • ЭҮП арқылы жұмыссыздарға анықтама беруді қамтиды;
  3. мүмкіндігі шектеулі адамдарға арналған объектілердің онлайн-паспорты болатын Қолжетімділік картасы қызметінің жаңа нұсқасы іске асырылатын болады;
  4. әлеуметтік қамсыздандыру саласында көрсетілетін мемлекеттік қызметтерді электрондық форматқа көшіру аяқталады.

 

3.         Құжаттар макеттерін қалыптастыруға адами фактордың қатысуын төмендету және шешімдер қабылдаудың ашықтығын қамтамасыз ету мақсатында:

  • жұмыспен қамту, көші-қон, әлеуметтік және медициналық сақтандыру саласындағы бірқатар ақпараттық жүйелердегі бизнес-процестер оңтайландырылатын болады,
  • қабылданған шешімдер туралы азаматтарға хабарлау үшін SMS-хабарламалар енгізілетін болады.

 

4.         Зерттеу жобалары үшін бастапқы деректер ретінде ӘЕС БАЖ-да қамтылған ақпаратты пайдалану үшін

  • әлеуметтік-еңбек саласының Ахуалдық орталығы құрылды.
  • DATA MINING және BIG DATA құралдарын пайдалана отырып Әлеуметтік тіркелімді қалыптастыру бойынша жұмыс аяқталды.

 

V.II. САЯСИ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУ ҮШІН ЖОҒАРЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ШЕШІМДЕР МЕН ӨНІМДЕРДІ ГЕНЕРАЦИЯЛАУ

 

ӘЕС БАЖ-да қамтылған өзекті ақпаратты пайдалану негізінде Қоғамда зерттеу жұмыстары жүргізіледі және жаңа стратегиялық жобалар бастамашылық етіледі. Олар: 

  1. әлеуметтік-еңбек саласындағы мемлекеттік реттеу тетіктерін жетілдіру мақсатында ҚР Үкіметі мен мемлекеттік бағдарламалардың әлеуметтік бастамаларының тиімділігін бағалауға жаңа тәсілдерді енгізуге;
  2. жұмыспен қамту саласын дамыту құралдарын жетілдіруге, оның ішінде:
    • еңбек ресурстарының дамуын болжаудың жаңа ақпараттық-талдау жүйесін әзірлеу және енгізу (ЕБ қарызы шеңберінде іске асырылған шешімдерді пайдалана отырып);
    • оның негізінде өңірлік ерекшелікке байланысты еңбек нарығын реттеу тетігін саралауға мүмкіндік беретін еңбек ресурстарының болжамды республикалық және өңірлік баланстарын қалыптастыру;
    • жаңа кәсіптердің атласын әзірлеу және енгізу (ЕБ қарызы шеңберінде іске асырылған шешімдерді пайдалана отырып), оның негізінде перспективада талап етілетін кәсіптер анықталатын және кадрларды даярлау мен қайта даярлауға мемлекеттік тапсырыс қалыптастырылатын болады;
    • Ұлттық біліктілік жүйесін дамыту жөніндегі жұмыстарды жалғастыру (ЕБ қарызы шеңберінде іске асырылған шешімдерді пайдалана отырып) және білім беру мен еңбек нарығының өзара байланысын қамтамасыз ететін оны сүйемелдеу;
    • жұмыспен қамтылған, өзін-өзі жұмыспен қамтыған және жұмыссыз халықты қысқа мерзімді оқыту жүйесінің жаңа моделін қалыптастыру;

в) әлеуметтік-еңбек саласының институционалдық базасын дамыту, оның ішінде:

  • ҚР Үкіметінің жұмыспен қамту саласындағы жаңа бастамаларын іске асыру жөніндегі негізгі оператор - халықты жұмыспен қамту орталықтарын түрлендіруді аяқтау;
  • білім трансферін қамтамасыз ететін Құзыреттілік орталығын құру. Оның негізінде
    1. әлеуметтік-еңбек саласының жобалық кеңсесі шеңберінде іске асырылған жобалар бойынша білім банкі;
    2. ЕХӘҚМ мен Қоғамда іске асырылатын ІТ өнімдерінің Банкі;
    3. әлеуметтік-еңбек саласында қызметтік, кеңестік және жоғары кәсіби қызметтер көрсету стандарттары
    4. сарапшыларды, ОМО және ЖАО қызметкерлерін әлеуметтік-еңбек саласындағы жұмысқа жаңа тәсілдерге оқыту модульдері қалыптастырылады;
  • цифрландыру, өнімді жұмыспен қамту, ҰБЖ және халықты әлеуметтік қорғау бағыттары бойынша жобалау басқармасы ұйымдастырылатын Жобалық кеңсенің функционалын кеңейту.

 

V.III. КОРПОРАТИВТІК БАСҚАРУ ЖӘНЕ ТҰРАҚТЫ ДАМУ

 

Басым бағыттардың бірі корпоративтік басқару болып табылады. Ол қоғам қызметінің тиімділігін арттыру үшін құралдардың бірі ретінде қарастырылады. Осы бағыт шеңберінде мынадай шаралар іске асырылатын болады.

1.    Корпоративтік басқару мәдениетін арттыру. Тиімділікті, транспаренттілікті, есеп берушілікті, іскерлік этиканың жоғары деңгейін қамтамасыз ету үшін Қоғам өз қызметі процесінде ұстанатын ережелер мен ұсынымдардың жиынтығын қамтитын корпоративтік басқару кодексі өзектілендірілетін болады.

2.    ҚНК негізінде қызметкерлердің қызметін бағалау жүйесін енгізу. 2020 жылдан бастап олардың еңбек тиімділігінің негізгі көрсеткіштері негізінде Қоғам қызметкерлеріне еңбекақы төлеу жүйесі енгізіледі. Осыған байланысты қоғамның барлық құрылымдық бөлімшелері өздерінің ҚНК және тиісті егжей-тегжейлі жоспарларын әзірлейтін болады.

ҚНК-ні іске асыру кезінде мақсаттарды каскадтау, іске асырылатын бастамаларға жобалық көзқарас және мониторингтің тұрақты процесі жалпы тәсілдемелер болады. Бұл іске асырылатын жобалардың сапасын жақсартуға мүмкіндік береді, жүйелі тәсіл есебінен осы процестің басқарылуын арттырады, сондай-ақ тәуекелдердің әсерін алдын ала анықтауға және төмендетуге мүмкіндік береді.

                3. Адам ресурстарын басқару жүйесін дамыту.

  1. Қызметкерлердің құзыретін арттыру жүйесін дамыту. Әрбір басшының міндеті қызметкерлерді тұрақты кәсіби курстарды/тренингтерді ұйымдастыру арқылы дамыту процесі болады.
  2. Қызметкерлерді іріктеу жүйесі енгізілетін болады. Қоғамның кадрлық қамтамасыз етуінің тұрақты мониторингі жеке аспект болып табылады. Осы бағыт шеңберінде кадрларды іріктеу жөніндегі ереже әзірленетін болады. Қызметкерлерді жалдау және мансабын басқарудың транспарентті жүйесін құру қажет. Жүйелі мониторинг пен талдауға келесі көрсеткіштер жатады:
    • қызметкерлердің тартылуы;
    • кадрлардың тұрақтамау коэффициенті;
    • қызметкердің орташа үздіксіз жұмыс өтілі;
    • жалақы төлемдерінің бәсекеге қабілеттілігін бағалау;
  3. Кадрларды даярлау жүйесін дамыту. Қоғамда жоғары білікті қызметкерлерді тарту және бекіту үшін мыналар пайдаланылатын болады: Қоғам бөлімшелерінде үздіктерді одан әрі жұмысқа орналастыра отырып, соңғы курс студенттерінің практикасын және тағылымдамадан өтуін ұйымдастыру үшін ірі оқу орындарымен ынтымақтастық; менторлық және тәлімгерлік жүйесі; кадр резервін қалыптастыру және пайдалану.

4. Қызметкерлерге ұсыныстар енгізу, жетекшілік ету және іріктеу үшін алаң құру.  Бұл алаң ағымдағы қызметті оңтайландыру, нарық үшін жаңа қызметтер бойынша ұсыныстар, инновациялық жобалар және т.б. бойынша ұсыныстар сияқты мәселелер бойынша ұсыныстар қабылдайтын болады. Әрбір бастама табысты іске асырылған жағдайда да қаралатын болады.

5. Компанияның имиджін арттыру. Мынадай құралдарды іске асыру арқылы компания имиджін ілгерілету бойынша іс-шаралар өткізу:

  • бренд стилін дамыту;
  • PR және БАҚ-пен жұмыс;
  • интернет-коммуникация (компания сайты, блогтар, форумдар);
  • әлеуметтік желі;
  • танымал компаниялармен, танымал тұлғалармен және қоғам сеніміне ие жобалармен серіктестік.

V.IV. ТАБЫСТЫ ӘРТАРАПТАНДЫРУ

Қоғамды одан әрі дамыту және республикалық бюджетке тәуелділікті азайту үшін кірістерді әртараптандыру жөніндегі жұмыстарды күшейту қажет. Осы процесс шеңберінде нарық үшін жоғары технологиялық шешімдер мен қызметтер өнімдерін өндіру жөніндегі жұмыстар жүргізілуі тиіс:

1. Жергілікті жерлерде әлеуметтік қызмет қызметкерлерінің біліктілігін арттыру, өңірлерде әлеуметтік-еңбек саласының жай-күйі бойынша зерттеулер жүргізу және өңірлерді дамытудың өңірлік бағдарламаларына ұсыныстар мен ұсынымдар беру бөлігінде ЖАО мен ЧАЗ үшін қызмет көрсету.

2. Талдамалық және консалтингтік қызметтер көрсету. Көрсетілетін ақылы қызметтердің мақсаты Қоғамның еңбек нарығы мен әлеуметтік саланың жай-күйі туралы хабардар болуын арттыру, заңнамаға сәйкес дербес деректер туралы ақпарат алу мүмкіндігін ұсыну, сондай-ақ әлеуметтік-еңбек саласында іске асырылатын жобалар шеңберінде жеке және заңды тұлғаларға қызмет көрсету болуы тиіс.

3. Тұтынушы мүдделі деректерді өңдеу және талдау бойынша қызмет көрсету (өнім түрлерін кеңейту).  Әлеуметтік-еңбек саласындағы эталондық деректер базасынан алынған ақпаратты түрлі ұйымдар мен қаржы институттары пайдалануы мүмкін. Осыған байланысты Қазақстан Республикасы заңдарының сөзсіз сақталуын ескере отырып, көрсетілетін ақылы қызметтердің қосымша тізбесі айқындалуға тиіс.

 

            VI. ТӘУЕКЕЛДЕР

Стратегиялық және операциялық мақсаттарға қол жеткізуге әсер етуі мүмкін негізгі тәуекелдерге мыналарды жатқызуға болады:

  1. Макроэкономикалық жағдайдың нашарлауы. Макроэкономикалық жағдай нашарлаған жағдайда Қоғам іске асырылатын басым емес зерттеулерге арналған шығыстарды оңтайландыру есебінен жедел әрекет етуге тиіс.
  2. Мемлекеттік тапсырыстан тыс қаржыландыру көлемінің жеткіліксіздігі. Осы тәуекелді төмендету үшін алдағы кезеңге болжам жасай отырып, тоқсан сайынғы негізде ағымдағы көрсеткіштерге мониторинг жүргізу қажет. Тұрақты негізде табыс алудың жаңа арналарын анықтау және пайдалану бойынша жұмыстар жүргізілуі тиіс.
  3. Перспективалы бағыттар бәсекелестерімен айналысу. Бәсекелестер тарапынан қатерді төмендету ұсынылатын қызметтерді кеңейту, сондай-ақ нарықтың күшті қатысушыларымен стратегиялық серіктестік жасасу есебінен қол жеткізу ұсынылады.

 

VII. ҚОРЫТЫНДЫ

 

Басым бағыттарды іске асыру Қоғамның табысты дамуы үшін қажетті шарт болып табылады. Оларды іске асыру кезеңінде Қоғам қызмет пен тәсілдердің түрлі аспектілерін қайта құру процесінен өтуі тиіс. Күшті корпоративтік мәдениет құрылуы тиіс, оның негізінде қарқынды коммуникация, тұрақты оқыту және рөлдік модель ретінде көшбасшылық сияқты жаңа қағидаттар жатыр. Жаңа бағыттар дамуы тиіс, ал жаңа бастамаларды кешенді енгізу бизнес-көрсеткіштерді серпінді ұлғайтуға қол жеткізуге мүмкіндік береді.

Осы бағыттарды кезең-кезеңмен және жоспарлы іске асыру Қоғамға өз дамуында жаңа қадам жасауға көмектеседі.

28.04.2015
2498